Tuesday, December 04, 2007

Enchanted & Era...


I'm enjoying my life recently...no more assignment to think of, no more hassle going to class, I got plenty of time to play with Syasya & to go out dating with hubby.....today I had an amazing night...haven't been this happy after watching a movie...i'm a movie mania....suker giler tgk wayang...latest movies that I watched with hubby were Borne Ultimatum and not forgetting that 'budus giler' citer...'Otai'....i hate it...huhuu lawak budus...emm I have to admit it's quite hard to leave Syasya at home, selalu tak sampai hati...we usually waited until she gets asleep. Tapi tadi Mama & Papa ckp kami pi keje, huhuu confused jap sbb dia pon tau kot attire keje lain, mlm plak tu...sowwy darling...nanti dah besor sikit Mama bwk tgk movie k....My bro in law works at TGV, JB and sometimes he will give us movie passes...ehhe tu yg end up tertengok 'Otai' tuh..but today....a wonderful thing had happened...tekezut giler, i won 4 movie passes for Enchanted coz I'm one of the winner 'Enchanted' quiz online at Era's website...huhuu..its like a dream come true...I enrolled once kat epass-Era...I had forgotten my password but since they emailed the contest to me, I've actually filled in the set of Question in it and wrote a slogan why I wanted to watch this movie....mmg saje suka2 and saje2...I'm always unlucky kalo masuk any contest..but this time, I was chosen....Yippee!! bestnyer.....I always love Disney's movie...especially fairy tales...thats why it's my tagline in my blog & FP..."Happily Ever After...." it brings out the little girl in me....since I have 2 more extra ticket, I can't think of anyone else who will appreciate this kind of genre, my non other buddy "Ila"...for sure she's gonna love it..yup she was the 1st person that I can think of...terus tanya dia...dia pon setuju....dah lama mai teringin nak tgk citer ni, bestnyer....la..la...la....(tune yg sama dlm citer nih)....


Masa the person from Era called, I'm a bit puzzled, "Cik, Cik menang tiket wayang era 'Enchanted' bole ambil tiket di kaunter Era di GSC One Utama, New Wing...dr kol 730pm-8.30pm, movie starts at 9.00am...siap Mai tanya, "betul ke nih?"..course lah betul....pastu bincang2 ngan ila, she agreed that they will fectch me & hubby...coz kami dah belanja tgk movie...mmg sgt2 best, masuk2 jek panggung ada few guys dr Era masuk n tanya sape nak menang adiah turun bawah, I saw Reza, Ila n me cam puzzled n blur, takut plak nak turun kat bwh tu, takut kena suh nyanyi ke joget ke....so kami tak turun, in fact semua tak turun...pastu that Era guy ckp its ok, he will call based on our seatings...sape yg betuah terpanggil, ada 3 org...alih2 bila 3 org tu turun, dorang x kena wat apa pon, ada sorang dpt cincin bertatah berlian-echanted dr Poh Kong n 2 org dpt voucher stay at Le Meredian...yg menang cincin dr Poh Kong tu, task dia senang giler, berlakon memperagakan cincin yg kengkonon dia pakai tuh....meyesal x sudah aku n ila....alahai, if we go down, both of us might won the ring & the accommodation vouchers....huhuuu menyesal tak berguna....still we keep on talking about how much we regretted it masa advert sblm movie tuh, kami dok blame partner kami sbb tak turun...huhuu....ila siap ckp, "kita rasa dia x cantiklah pakai cincin tu nanti"...ehehhe.....tu la tu....asyik mengekek jek kami berdua...Poek ckp citer ni citer kartun pompuans...ehhe tp end up my hubby kat sblh pon tergelak2 tgk citer ni.....see I told you, this is a great movie....Ila pon suker sgt, I know that she's smiling all the time, watching the movie makes you fly in the air....rasa cam di awan-awangan...mmg suka sgtlah... yg pasti aku ngan ila suka lah...eheh sbb kami ni type2 yg gitu kot, girlish, childish..eheh.....

Cute jek semua characters dlm cite nih....esp the chipmunk, Patric's daugther...this story is a twist of the ordinary fairy tale....it tells about the reality in life, it is really good for the daughters to see the real world, the facts of life, that is...not all things are pretty and beautiful...we must strive to get our prince charming or 'what we wish for', rather wait for him to come to us....it shows that woman can be heroes too...During my studies, my lecturer pointed out this issues, about fairy tales, for us parents to educate the children, what they read...esp fairy tales that show that woman are the weaker gender, the one who always waiting for the prince to rescue them...in this movie eventhough Giselle is so sweet but towards d end of the movie, she fight the evil step mom to save his lover.....I really love this movie...asyik tersengih2, citer tu mushy2 n sweet sgt.....ila kat sebelah pon sama, asyik sengih memanjang....mmg best bwk Ila & Poek....for Ila she does know how to appreciate this movie, just like me...mmg kami ni byk persamaanlah....eheh....blk pon dok citer2 benda yg sama...siap kami rasa nak beli dvd/download ke citer ni....I would definitely show this movie to Syasya when she's a bit older....I also discovered that I've met my 'Mr.Patric', not a prince charming but he's my everything...Mr.Zaimi...I love you...thanks sbb layan wife awak tengok citer yg best nih, walopun saya tau awak 'kureng' citer2 camni...ehhe.....
Hmmmm....I will surely have a sweet dream tonight...thanks to ERA for making it happened.....I really had great time, great company....it was a perfect night....Alhamdulillah....

6 comments:

ila de cute said...

Mai, betul mai...memang macam dream come true... hehhehe best sgt sgt...thanks so much sbb belanja kita dgn tiket wayang tu...best nya... masa diorg panggil kita ke depan, kita segan...takut le depa suh nyanyi ke menari ke...tu yang tak nak bangun tu...tapi bila minah tu menang cincin sebab cabut undi je...masa tu memang frust...hehhhe jahat kan kita mai ckp minah tu tak sesuei pakai cincin diamond...hehhehe...tak pe lah rezeki dia...

kita memang suka citer citer fairy tale..kita kan kuat berangan n suka je gown kembang2 cam tu...and renda renda semua...hehheh masa kecik dulu selalu berangan nak kawin ngan putera raja...pastu kita suka sgt princess diana sbb gown lacey cam tu ler...hhehehe

kita suka sgt2 cerita smlm tu...poek kataa sepanjang movie tu kita senyum sampai telinga...and ketawa kuat2 tak peduli org...hehehhe tapi memang kita enjoy sgt2...

Mai, I do really appreciate it... thanks ye...muah muah..

laa..laa... laaa..

...$weE+ 666... said...

baca entry ni pun rasa nak senyum2... eventhou aku ni rawk, mai... tapi ko pun tahu jiwa 'dalaman' aku cemana kan? hehehe... tp aku jarang tunjuk ler the inner side aku tu... malu sey! kengkawan sumer rawk la katakan... laki pun kepala metal... tp sejak byk kwn mommies ni, aku rasa relief sket. at least that part of mine bleh la tunjuk muka sket... hehehe...

harusss aku ajak kak nurul gi tengok citer ni, suruh sam jaga anak. apa kes dia nak layan citer camni kan? huhuhu...

Along said...

hahahah...lawaklah Mai ngan Ila ni...itulah, ambik pengajaran, jangan takut melakukan benda baru sebab ganjarannya mungkin lebih dari apa yg diduga. Takpelah, nak pujuk hati, soh le cik abg masing2 belikan cincin baru...cubic zirconia pun oklah, bagi yg bagak sket...

Along pun terasa nak pi tengok cite Enchanted tu..nak bawak Dania sekali..agak2 sesuai tak untuk bebduak 5 tahun?

Filla said...

heheh..aku pon sengih jek baca blog ko ni mai...aku ni dah betaun2 x tgk wayang..boley?..hehe.. first sbb aku bkn kaki wayang sgt..plg kuatpon radie bwk blk dvd tgk je kat umah..hehe radie konpem bwk blk dvd citer tembak2..tumbuk2..hehe (aku layan jek).. citer baru aku tgk.. the shooter kot tjk dier..heheh..aper lah aku nie!!..radie pon sama..kalo tgk org beratur jer beli ticket..muler lah dia kata..nanti ler bebiler..org ramai..(dlm ati aku..nak tnggu x der org..pasang ler screen wayang kat umah!!) tp aku pon sama..x suker beratur..hehe.. aku pon tatau kalo aku tgk enchanted ni aku leh layan ker tak.. huhu..xperlah..dgr ko citer jer pon dah ok..hehehe... elok ler ko ngn ila.kan dah nyesal.len kali turun jek.. dia suh nari ko blasah jek lah..auwww!!

Lenny said...

mai.. kita pon dah tgk citer tuh.. best giler kan.. kita dok senyummmm jeee... suka... hubby kita pon... bukan suka sangat citer jiwang2... tapi kita rasa dier banyak korban utk kita... sbb kalau kita nak tgk citer melayu pon kadang2 dier berkorban gak.... temankan.. hehhe..

yes.. we definitely found our mr Patrick

Syima ~Mama Kyra~ said...

Mai... syima pun dah tgk cite ni. Best giler kan... rasa nak tgk lagi sekali arr.. Zarul pun suka gak tgk cite ni. Klu bujang mesti kita dah berangan tp sbb kita dah kawin kurang ckit nak berangannya. hehe...sbb dah jumpa "Mr Right" Abg Nazarul.. eeheheh